torstai 13. maaliskuuta 2014

Hong Kong

Jõudsime HK ja kuna meil on kohapeal oma inimene ( ehk kohaliku Ülikooli sugulasest tudeng C) olemas, siis oli teada kaks asja: teekond lennujaamast välja on väga pikk ja tuleb minna bussi peale nr. A 10. Teekond läbe erinevate tunnelite oligi pikk, etteruttavalt võib öelda, et kui mõne päeva pärast uuesti lennujaama läksime, et Filipiinidele sõita, siis selleks, et check-innist lennukile minna tuli vahepeal isegi rongi kasutada.

Pildil oleme alles Helsingis lendu ootamas.

Esimesest päevast on mul kõige rohkem kirjutada omapärasest ühistranspordi süsteemist HK-s. Ma eriti ei usu, et me oleksime omapäi sellest aru saanud. Õnneks on meil siin oma inimene, kes kõik lahti seletas ja aega võttis see päris kaua.
Kui sa oled turist ja sul ei ole ühistranspordi kaarti, mida valideerida, pead maksma sularahas. Transpordi moodustavad - metroo, buss ja tramm, mille hinnad on üliodavad. Näiteks trammipilet maksab 0.25€. Nüüd, kui oled just lennujaamast tulnud ja sul ei ole peenraha aga soovid maksta mingi suurema kupüüriga, siis bussi ega trammijuht sulle tagasi raha ei anna. Sellist kommet siin ei ole, kõik annavad täpse sõiduraha, seega pead pidevalt omama metallraha oma rahakotis. Kui trammil on oma kindel taks, siis metroodes ja bussides on igalühel oma hind. Kui hakkad bussipeale minema, vaatad bussi küljelt hinna ja maksad. Hinnad on alati, kas 4.40, või 5.60 kohaliku raha, mitte kunagi pole täisarve.
Trammidesse sisenetakse alati tagauksest, mis polegi kinnine uks, vaid selline ühtepidi pöörlev ratas, sisse saad, välja mitte. Sissesaades liigud kogu aeg ukse poole, kuni oma peatuses ees uksest väljud, tasudes trammijuhi silme all, kas valideerides, või sulas.
Bussides on vastupidi, sisened eesuksest ja maksad kohe, väljud alati keskmisest või taguksest.
Ah jaaa ...... Ei tohi veel unustada, et trammi ega bussi ei oodata niisama tropis peatuses, vaid moodustatakse järjekord.
Nii trammid, kui bussid on peaaegu kõik kahekordsed.

Metroos valideerid oma piletit sisenedes ja väljudes, viimane kord siis maksadki. Kuna HK asub nii mandril, kui saarel, siis vee alt läbi minek maksab palju. Ühelpool liiklemine on tunduvalt odavam. Ah ja veel ...... Neid kaarte saad osta ainult metroost ja sinna ka lahkudes need viia, et siis kulutamata raha tagasi saada. Veider......samas kui raha peale laadida saad igas kioskis.
No ja kui oled oma transpordikaardile liigselt raha pannud, saad sama kaardiga nii näitustele, praamile, kui poes leiba osta.

Kui soovid teada, mis kell su buss peatusest väljub, siis seda ei saa teha üks päev varem, vaid täpselt samal hommikul, kui sõita soovid. Näiteks, kui su lennuk väljub kell 9.00, pead kell 6.00 tõusma ja vaatama netist, mis kell ta just sellel päeval väljub, sest vahed on pool tundi. Arusaamatu, milleks iga päev graafikuid vahetada.

Metroojaamad on tihti ühendatud üheks suureks kompleksiks, millest väljudes on nii palju erinevaid tunneleid, et kuna tähestik sai ennem otsa kui erinevad suunad, siis on need tähistatud lisaks numbritele ka tähtedega. Nii võibki sul vaja minna näiteks suunda L 6.

See kõik on selleks, et inimesed vähem maa peal käiksid. Naersime omavahel, et oleme nagu mutid ja kui maa alt välja saame, siis on sellised tohutud majad , nagu mutikünkad, kuhu siis inimesed kõik poevad.
Ja no selge see, et autosid on siin vähe. Ainult ühistransport ja taksod. Kuna ka vahemaad on ikka päris pikad ja transport odav, siis sõidavadki kõik inimesed sellega. Ah ja ...... Puhas on see ka. :)


.
Lennujaamast hotelli sõites jäid tee peale nii sellised majad, kui kilomeetrite kaupa sadama terminaale. Viimased paksult merekonteinereid hiina rämpsuga täis. R.Aus võib küll nahast välja pugeda, aga sellise ületarbimise vastu ei saa ta iial.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti